JAVNI RAZPIS za sofinanciranje nakupa in vgradnje malih komunalnih čistilnih naprav v Občini Kuzma za leto 2024
Osnovni podatki
Na podlagi 3. člena Pravilnika o sofinanciranju nakupa in vgradnje malih komunalnih čistilnih naprav v Občini Kuzma (Uradne objave Občine Kuzma, št. 012/2015) in Odloka o proračunu Občine Kuzma za leto 2024 (Uradne objave Občine Kuzma, št. 001/2024), objavlja občinska uprava Občine Kuzma
Javni razpis
za sofinanciranje nakupa in vgradnje malih komunalnih čistilnih naprav v Občini Kuzma za leto 2024
I. PREDMET RAZPISA: predmet razpisa je sofinanciranje dela stroškov nakupa malih (individualnih ali skupinskih) komunalnih čistilnih naprav za komunalne odpadne vode do 50 PE (populacijskih enot) v Občini Kuzma. Populacijska enota oziroma populacijski ekvivalent (PE) je enota za obremenjevanje vode, ki ustreza onesnaževanju, katerega povzroči en prebivalec na dan na poselitvenih območjih.
Namen dodeljevanja proračunskih sredstev za nakup čistilne naprave, je pospešiti izvedbo sistemov za odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih voda, ki zagotavljajo zaščito okolja v skladu z veljavnimi okoljskimi standardi, na območjih, ki niso opremljena z javnim kanalizacijskim omrežjem.
II. SPLOŠNI POGOJI SOFINANCIRANJA
1. Upravičenci do sofinanciranja so fizične osebe, ki so lastnice stanovanjske, dvostanovanjske ali večstanovanjske stavbe na tistih območjih občine, kjer ni oz. ne bo možnosti priključitve na javno kanalizacijsko omrežje ter na tem območju skladno z občinskim programom odvajanja in čiščenja komunalne, odpadne in padavinske vode ni predvidena izgradnja kanalizacijskega omrežja (izven opredeljenih aglomeracij). Pod enakimi pogoji so upravičenci do sofinanciranja tudi pravne osebe in samostojni podjetniki s sedežem dejavnosti v občini. Upravičenec lahko kandidira na proračunska sredstva za en objekt le enkrat. Seznam območij, na katerih je možno sofinanciranje, je opredeljen v Operativnem programu odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda v Občini Kuzma.
Stroški izvedbe individualnega hišnega priključka bremenijo vlagatelja.
2. Čistilna naprava mora zadostiti naslednjim pogojem:
- čistilna naprava mora biti vgrajena in v funkciji obratovanja,
- čistilna naprava mora imeti izdelano oceno obratovanja male čistilne naprave, iz katere mora biti razvidno, da je obratovanje male komunalne čistilne naprave v skladu z določbami Uredbe o emisiji snovi pri odvajanju odpadnih vod iz malih komunalnih čistilnih naprav,
- čistilna naprava mora biti izven območja, na katerem je možna priključitev na kanalizacijsko omrežje in izven območja, na katerem je skladno z občinskim programom odvajanja in čiščenja komunalne, odpadne in padavinske vode predvidena gradnja kanalizacijskega omrežja,
- čistilna naprava mora imeti certifikat oziroma listino o skladnosti izdelka z zahtevami glede doseganja mejnih vrednosti parametrov odpadnih vod, kot jih predpisuje Uredba o emisiji snovi pri odvajanju odpadnih voda iz čistilnih naprav (Uradni list RS, št. 98/07 in 30/10). Seznam čistilnih naprav, ki izpolnjujejo kriterije je objavljen na spletni strani zbornice komunalnega gospodarstva,
- lokacija postavitve čistilne naprave mora omogočati dostop in neovirano praznjenje,
- lokacija objekta mora biti poznana, vlagatelji morajo razpolagati z lastniško pravico oziroma morajo predhodno skleniti služnostno pogodbo, overjeno pri notarju,
- ob zagonu male ali skupinske čistilne naprave mora biti ukinjena obstoječa greznica za namen zbiranja gošč iz stanovanjskega objekta in iztok iz obstoječe greznice, katero pa lahko uporabnik oz. lastnik preuredi za druge namene,
- v primeru povezovanja lastnikov večstanovanjske stavbe oziroma večstanovanjskih hiš na skupno čistilno napravo, morajo vsi lastniki večstanovanjske hiše oziroma posamezne stanovanjske hiše, priključene na skupno čistilno napravo, podati skupno vlogo za sofinanciranje,
- v primeru izgradnje skupne čistilne naprave za več stanovanjskih objektov, je nosilec investicije (vlagatelj) tisti, na katerem zemljišču bo čistilna naprava zgrajena. Investitorji medsebojna razmerja uredijo s posebnim dogovorom, katerega priložijo k razpisni dokumentaciji,
- upravičenci, ki bodo za več objektov postavili skupno čistilno napravo, morajo priložiti podpisan medsebojni dogovor vseh uporabnikov čistilne naprave, ki bo odgovorna za nemoteno delovanje čistilne naprave,
- malo komunalno čistilno napravo mora po vgradnji in pred začetkom obratovanja prevzeti trenutni upravljavec kanalizacijskega sistema v občini,
- določbe tega razpisa se uporabljajo tudi za sofinanciranje stroškov nakupa in vgradnje tistih čistilnih naprav, ki so že vgrajene in obratujejo, se pa nahajajo izven opredeljenih aglomeracijskih območjih.
Izpolnjevanje pogojev se dokazuje z naslednjimi dokumenti, ki so sestavni del zahtevka za izplačilo:
- izpolnjena in podpisana vloga z vsemi prilogami,
- dokazilo o nakupu in vgradnje čistilne naprave (fotokopija računa in dokazilo o plačanem računu),
- ocena obratovanja čistilne naprave,
- monitoring delovanja čistilne naprave.
- višina sofinanciranja male komunalne čistilne naprave za posamezno stanovanjsko hišo znaša do 1.582,70 €, vendar največ do 50 % investicijske vrednosti čistilne naprave. DDV ni upravičen strošek,
- višina sofinanciranja skupinske komunalne čistilne naprave za večstanovanjsko hišo oziroma za povezovanje večstanovanjskih hiš na eno čistilno napravo, znaša do 1.582,70 € na posameznega upravičenca, vendar največ do 50 % investicijske vrednosti skupne čistilne naprave. DDV ni upravičen strošek,
- sredstva za sofinanciranje se zagotavljajo iz občinskega proračuna, njihovo višino sprejme občinski svet z odlokom o proračunu za tekoče leto,
- skupno razpisana sredstva za subvencioniranje nakupa in vgradnje malih komunalnih čistilnih naprav za leto 2024 znašajo 11.500,00 EUR. Občinski svet lahko na podlagi izkazanega interesa upravičencev predhodno s prerazporeditvijo, zagotovi dodatna sredstva za te namene, dokončno pa po rebalansih proračuna.
Sredstva se dodelijo upravičencem po vrstnem redu prispelih popolnih vlog do porabe proračunskih sredstev za ta namen. V primeru, ko se razdelijo vsa sredstva po proračunu, občina o tem javno objavi obvestilo na spletni strani občine Kuzma in v občasnem informatorju Novičke.
Upravičenci, ki so podali popolne vloge v tekočem letu in zaradi porabe sredstev niso sklenili pogodbe o sofinanciranju, imajo ob ponovni prijavi na razpis, prednost pred ostalimi prijavitelji.
Vloga z vsemi zahtevanimi prilogami je dosegljiva na spletni strani občine Kuzma, v sprejemni pisarni občine Kuzma ali na poziv po e-pošti.
Prijavitelji lahko oddajo vloge po objavi vsakoletnega razpisa do vsakega zadnjega delovnega dne v mesecu. Odpiranje vlog, ki ni javno, se izvede do 10. dne v naslednjem mesecu za vse prispele vloge v prejšnjem mesecu. Če vloga ob vložitvi ni popolna, se prosilca pozove, naj vlogo v roku 8 dni dopolni. Če tega ne stori, oziroma je vloga kljub dopolnitvi še vedno nepopolna, se vloga s sklepom zavrže. Vlagatelji, ki na osnovi razpisa kandidirajo za proračunska sredstva, morajo zahtevano dokumentacijo, skladno s pogoji v razpisu, poslati v zaprti kuverti na naslov: Občina Kuzma, Kuzma 60c, 9263 Kuzma s pripisom »Za razpis – sofinanciranje MKČN«.
V. POSTOPEK OBRAVNAVE VLOG:
Sredstva se dodeljujejo praviloma enkrat mesečno do porabe sredstev sprejetega proračuna občine Kuzma za tekoče leto. Obravnava vlog in dodeljevanje nepovratnih sredstev se vrši do porabe sredstev, ki so zagotovljena v veljavnem proračunu občine Kuzma za leto 2024. V kolikor se v rebalansih proračuna zagotovijo dodatna sredstva, se obravnava vlog in dodeljevanje nepovratnih finančnih sredstev nadaljuje.
Postopek dodeljevanja sredstev vodi tričlanska komisija, ki jo s sklepom imenuje župan občine Kuzma (v nadaljevanju: komisija).
Komisijo sestavljajo:
- predsednik odbora za gospodarstvo.
- 2 predstavnika občinske uprave.
Administrativno-tehnično pomoč pri delu komisije nudi občinska uprava, ki opravlja potrebne naloge, da se izvede postopek dodeljevanja sredstev, zlasti pa:
- pripravi predlog javnega razpisa in razpisne dokumentacije,
- zagotovi objavo javnega razpisa v skladu s tem pravilnikom,
- piše zapisnike sej komisije,
- opravlja druga potrebna dela in naloge.
Komisija najkasneje v roku 15. dni od obravnave vlog, pripravi seznam upravičencev in direktorju občinske uprave, posreduje predlog dodelitve proračunskih sredstev.
Nakazilo odobrenih proračunskih sredstev na osebni ali transakcijski račun upravičenca, se izvede v roku 30. dni od podpisa pogodbe o sofinanciranju, ki se sklene po pravnomočnosti sklepa in predloženega zahtevka za izplačilo z vsemi zahtevanimi prilogami. Pred vložitvijo zahtevka mora biti naložba zaključena in plačani vsi računi. Upravičenec mora imeti poravnane vse obveznosti do občine.
O dodelitvi proračunskih sredstev, odloča direktor občinske uprave s sklepom. Zoper sklep je možna pritožba županu Občine Kuzma. Odločitev župana o pritožbi, je dokončna.
Pogodba o sofinanciranju mora zlasti vsebovati naslednje: navedbo pogodbenih strank, višino sofinanciranja, podrobno opredelitev pravic in obveznosti pogodbenih strank ter druge določbe.
VI. NADZOR IN SANKCIJE:
Nadzor nad izvajanjem namenske porabe proračunskih sredstev, skladno z javnim razpisom, izvaja občinska uprava.
Proračunska sredstva se lahko porabijo samo za namen, za katerega so dodeljena. Če komisija ugotovi, da so bila sredstva porabljena za drug namen, ali da so bila dodeljena na podlagi neresničnih podatkov, oziroma je prejemnik prekršil druga določila pogodbe, je občina upravičena zahtevati vračilo dodeljenih sredstev v enkratnem znesku. V teh primerih bo moral prejemnik vrniti sredstva s pripadajočimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila dalje.
VII. DODATNE INFORMACIJE:
Kontaktni osebi za dodatne informacije v zvezi z razpisom sta Simona Čurman, tel. 02 555 80 14 in Danilo Zrim, tel. 041 313 187; e-mail: simona.curman@obcina-kuzma.si.
Številka: 41010-0001/2024-11
Kuzma, dne 21. marca 2024
Župan občine Kuzma:
Jožef Škalič